exsors (48/184/71)

– Brno-město
sexuální (r)evoluce na dohled ? Vědci rozluštili mechanismus ochrany organismu proti HIV ... pak dají dohromady lék, a pak to zase bude ve stylu .... "v tom parku snad souložila i lípa s břízou"
Americkým vědcům se podařilo rozluštit mechanismus, kterým se lidský organismus chrání před virem HIV. Objev, o kterém informoval americký časopis Nature, umožní vývoj nových léků proti rozvoji nákazy.

Vědci z univerzity Jižní Kalifornie zmapovali strukturu enzymu APOBEC-3G, klíčového prvku ochrany před virem HIV. Enzym, přítomný v každé buňce lidského těla, je schopen zastavit množení viru HIV v počátečním stadiu. Normálně ale virus produkuje bílkovinu schopnou činnost enzymu blokovat.

Vědcům se nyní podařilo pochopit mechanismus, kterým enzym ničí DNA viru. "Zjistili jsme, jak enzym působí na DNA. Na základě toho můžeme vyvíjet léky proti HIV,“ řekl vedoucí vědeckého týmu Siaoťiang Čchen. Objev podle něj zabrání zablokování enzymu a umožní mu plnit svoji funkci. Kromě HIV je enzym schopen působit také proti viru žloutenky typu B.