I majitelům zcela nových vozů však dnešní rozbor oleje přináší jedno varování. Při zkoušce v něm bylo nalezeny kovové částice. Převážně železné, místy měděné, co do velikosti až půlmilimetrové. Kovový otěr zřejmě pochází z opracování částí motoru při výrobě.
Nejde o žádnou zvláštnost Peugeotu, podle zkušeností servisů jde o běžný jev u všech značek. Motorárny dnes kvůli životnímu prostředí nesmějí obrobky oplachovat louhy a mytí saponátem není dost účinné. Tak se vrací zkušenost z doby našich otců: v zaběhnutém motoru vyměňte první olej po třech až pěti tisících kilometrů, aby špony z továrny v novém autě nebrousily všechno, nač přijdou.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/rozbor-motoroveho-oleje-po-30-000-km-vydrzel-tak-dlouho-v-do/r~393766c25f9311ea9d74ac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu