Ksukolznovu    (53/190/65)

– Plzeň-město
Putin Můj milý deníčku,
Rusové otevřeli Kerčenský most a na Ukrajině se hned zvedla nová vlna úvah, jak ho pfů vyhodit do povětří. Z toho je, alespoň pro mne, můj milý deníčku, jasně patrné, kdo za co stojí a kdo si přeje válku. Mosty mají přeci lidi spojovat a ne rozdělovat. Ostatně, Malorusové jsou méněcenný národ, to je zřejmé už z vyprávění Volyňských Čechů, přesněji Vackeho. Co se zajímavého píše na naší wikipédii. Tak za prvé, s vyjímkou nepřátelské propagandy není žádný náznak, že by si obyvatelstvo Krymu nepřálo odtržení od Ukrajiny, potažmo připojení k Rusku, zato opačným směrem můžeme najít řadu zřejmých a nevývratných důkazů, jako je rušení institutu krymského prezidenta atd. Ostatně, za druhé, posuďte sami, více než polovina obyvatel se hlásí k Ruské národnosti, jen asi 20 % k Ukrajinské, zhruba 12 % k Tatarské. Krym k Ukrajině v podstatě nikdy nepatřil, z područí Tatarů ho osvobodila Kateřina Veliká, připomeňme v této souvislosti, že Tataříci odvlekli zhruba kolem roku 1668 z Moravy na deset tisíc lidí do musulmanského otroctví. Kolik jich odvlekli z území dnešní Ukrajiny se lze jen dohadovat. Ale dnes jsou to největší chudáci úpící pod ruským jhem a toužící po návratu do lůna milované Ukrajiny. Snad aby zase mohli tahat Malorusy do otroctví? Raději ať si vylížou ty své muslimské zadky. A dále, Ukrajinu stvořil sám Stalin, nám se ale hodí do krámu, tak jsme se jí hned chytili, čímž jsme se ale dostali na jeho úroveň. To se mi zrovna dvakrát nelíbí. Navíc Krym daroval Ukrajincům Chruščov jako odměnu za podporu při zvolení generálním tajemníkem. Půl království a princeznu k tomu? No kde to jsme? Pravda, to už se na české wiki nedočteme. Takže, zatímco Rusové chtějí lidi spojovat, my spolu s Ukrajinci je chceme hubit. A teď k otvírání mostu. Rusové zvolili při budování okliku, což jim umožnilo vyhnout se hlubokému moři. Celý most má uváděnou délku 19 km, ale jde spíše o estakádu nad písečnou kosou, písečným ostrovem a podél pobřežního útesu. Skutečným mostem je pouze klíčová část s oblouky, pod níž mohou proplouvat lodě. Klene se mezi dvěma mohutnými pylony, či spíše sloupy a má mít délku dvou fotbalových hřišť. Když píši o pylonech musím zmínit, že pod nový betonový most na plzeňském nádraží se vrátily původní secesní sloupy, ale už ne s nosnou, leč pouze okrasnou úlohou. Krym byl navrácen Rusku v roce 2014, most byl dán do provozu v roce 2018, což je rychlost mimořádná. Když jsem sledoval přímý přenos otevření mostu s osobní účastí prezidenta Ruské federace Vladimíra Putina, náhodou jsem na přenos narazil na rambleru a měl zrovna volno, zdálo se mi při zatěžkávacím průjezdu nákladních vozů, že vozovka je dosti hrbolatá a připomíná české dálnice. Teprve čas ukáže, zda most vydrží a zda-li se nakonec nebudou smát Ukrajinci. Putin nejprve navštívil velín, kde jsem si k svému údivu všiml, že má oblečeny džínsy, světlou košili s rozhalenkou a tmavou sportovní bundu. Záhy se mělo ukázat proč. Z celkového záběru kolony nákladních vozidel bylo zřejmé, že ve předu stojí dva červené Kamazy, sklápěčky, a k jedné z nich si to zamířil Putin. A ano, můj milý deníčku, sedl si na místo řidiče, nikoli bez obtíží zařadil a rozjel se směr Kerč. Zprvu měl trochu potíže držet stopu, ale posléze to srovnal a zhruba za čtvrt hodiny most zdolal. Když přicházel k vozu, byl viditelně nervosní, ale při vystupování už zářil úsměvy. V Rusku pak řešili, zda má skupinu C, podle všeho má, ale dvacet let v náklaďáku neseděl a zda mu přijde pokuta, když řídil nepřipoutaný a celý svět to viděl. Záznam Putina na Kerčenském mostě dorazil dokonce i na Novinky.cz. Tak tohle by Zeman s jistotou nedal a trapné kecy o zbytečné pompéznosti jsou jen projevem bledé závisti. A též mne zaujalo, že hlavní inženýr hovořil o nadšení, s jakým lidé pracovali a tvrdil, že pro ně bylo ctí podílet se na tak významné stavbě. U nás, kde je práce sprostou nadávkou, by se něco podobného věru stát nemohlo. A ještě v přímém přenosu, no fuj. Takhle prodej Krejčířovi vily, to by bylo, ale hovořit o práci? Brrr. Ale já vím, proč je zprovoznění Kerčenského mostu vnímáno jako urážka. Vždyť je zřejmé, že kdyby na Krymu vládli Ukrajinci, nikdy by k jeho postavení nedošlo. Jednak jsou to lemplové a jednak by se nikdy nedokázali, lépe řečeno nechtěli dohodnout s Rusy. Takže teprve s příchodem Ruské federace na Krym bylo možné pozoruhodný most vystavět. Stavět mu na roveň dobudování Beskydského, nebo také Karpatského tunelu nelze už proto, že jde jen o náhradu za již v rakouskouherském dávnověku vyražené dílo. A také je nutno zmínit, že byl postaven za naše, to jest evropské peníze. Ano ano, můj milý deníčku, i já jsem na něj přispěl.
Akáty kvetou letos jako pominuté.