Světový denní tisk přinesll v minulých dnech zprávu o 31-leté mimořádně nadané švýcarské umělkyni Milo Moiré. V německém Kolíně nad Rýnem, před budovou Messe Art Cologne položila na zem plátno, přes něj postavila 2 kusy malého přenosného lešení, jaké používají například řemeslníci pracující ve vyšších sférách, do kterých nedosáhnou ze země, tak aby se na každé mohla jednou nohou postavit rozkročmo nad svúj dole rozprostřený textil. To pak učinila, aniž by měla na sobě jediný kousek oděvu, načež napnuvšíc svaly vytlačila z pochvy vejce naplněné barvou, jež se dole na platné rozprsklo. To pak zopakovala během následujících 15 minut ještě několikrát, až pod ní vznikl barevný abstraktní obraz.
Podle jejího vyjádření jde o "Strach z tvorení, symbolickou sílu mimochodného a kreativní moc ženskosti." - "Nahota je centrální prostředek mého umění." Stojí ji to sice překonání, nahotu vidí ale jako "něco přirozeného, Bohem daného." Tuhle performancí hodlá tato umělkyně předvádění, obrazů i slova zopakovat i před Art Basel ve Švýcarsku.
Fotka v mé galerii »Moderní umění«, na 20minuten.ch je prý video (podívejte se sami, já neměl čas ho tam jít hledat).