Už ve starém Egyptě se předpokládá, že lidé měli spodní prádlo, ovšem je těžké rozlišit ho od vrchního oděvu. Středověk je první období, kde je pánské spodní prádlo doloženo a jako zajímavost uvádím, že měl vždy vzadu otvor speciální funkce, to jest rozparek, šněrování či tzv. padací most. Spodky začali nosit muži ve dvacátých letech 19. století. Od té doby spodky prodělaly mnoho proměn, nejen že střih se měnil a tvaroval a selektoval do několika dnes již známých střihů spodního prádla, ale měnil se i jejich materiál. Německý lékař, Gustav Jȁger, doporučoval jednodílné spodní prádlo z vlny nebo trikotýnu a jako iniciátor reforem vytvořil kompletní kolekci spodního prádla (vlněnou košili, vlněné ponožky a samozřejmě spodní kalhoty). Slovo „jégrovky" označující teplé dlouhé spodní prádlo, žije dodnes či jak se říká u nás na Hané : tlumiče lásky. K propagátorům vlněného úpletového prádla patřili i známí spisovatelé, jako G. B. Shaw nebo Oscar Wilde. Muži si až do první světové války oblékali spodky s délkou ke kotníkům, zapínané vepředu na knoflík a vzadu s rozparkem. U kolen byly kolem nohavic obtočené ještě podvazky, sloužící k upevnění ponožek.
Ve 30. letech minulého století se objevily trenýrky s gumou v pase. Byly nejprve jednobarevné a teprve na začátku 2. poloviny století se začali vyrábět i pestrobarevné. Slavily úspěch.
A kde se vzaly slipy? Američané začali nosit brzy po konci 1. světové války krátké přiléhavé spodky bez nohavičky či s krátkou nepatrnou nohavičkou.Slipy se začaly vyrábět v roce 1930, ale teprv v roce 1934 s příchodem větracího otvoru udělal design krok vpřed. Nejprve se začal používat, jak na trenýrkách tak na slipech, šikmý otvor. Dnes se prodávají spodky z pleteniny s přístupovou kapsičkou v pase nebo blízko něj a proužkem látky okolo stehen . Tradiční vysoko střižené slipy mají kolmý otvor. A americká firma Cooper uvedla na trh v roce 1934 spodky s názvem Jockey – jejich střih snad vycházel z plavek, oblíbených na Riviéře, ale přesný původ stále není známí. Novinkou byl střih předního dílu spodního prádla, s tvarem obráceného písmene Y, který skvěle seděl. Spodní prádlo zaznamenalo úspěch díky prvotřídnímu zpracování, a i proto, že přesně kopírovaly anatomii mužského těla.V roce 1936 byl po vzoru klokana vymyšlen poklopec s příčným otvorem. A protože byly spodky přes sed napnuté, mohly se nohavice kalhot šít těsnější v rozkroku.
Během 2. světové války bylo potíž sehnat prádlo, protože se upřednostňovali vojáci v zahraničí. Kvůli nedostatku gumy a kovů se znovu začaly k upevnění používat knoflíky. Poprvé se začalo používat barvení spodního prádla: vojáci používali jednobarevné olivově zelné kvůli bezpečnosti , neboť bílá byla v terénu příliš nápadná, když se prádlo sušilo. V této době byly mezi nejoblíbenějšími pletené slipy, koltové trenýrky s knoflíčkem a overaly. Vzadu v pase mělo prádlo malé poutko s knoflíkem, kterým se dala přizpůsobit velikost, čili jedna velikost pro všechny.
Na konci války se začala používat technologie nesráženlivosti vláken. Dříve si lidé museli kupovat prádlo větší a počítat s jeho zmenšením při praní.
Po válce nastaly změny, které měly výrazně pomoci upravit tvar a vzhled vnějšího oblečení. V roce 1947 se představil nylonový trikot, trenýrky na tělo a v roce 1950 první tričko s nylonem vyztuženým límečkem, který bránil ohýbání při nošení.
Od padesátých let minulého století začal boom co se vzorů a barev týče. Prádlo se začalo vyrábět z nových materiálů - umělé hedvábí, dacron, nylon, polyester aj. Od roku 1960 lze též najít na prádle legrační nebo zvířecí motivy. Přes to všechno bílé bavlněné prádlo zůstalo stále nejvíce prodávaným artiklem.
Nová vlákna poskytovala mužům větší pohodlí, obzvláště Lycra. V Itálii byla představena myšlenka důležitosti pružného pánského spodního prádla - close, fitting, support = těsný kontakt s tělem, kopírovat jeho tvar a tvořit podporu pohlavním orgánům (penis a varlata). Prádlo se zmenšilo a mělo daleko větší rozmanitost v designu podle věkové skupiny nebo účelu, kterému bylo určeno.
V 70. a 80. letech používají návrháři (např. Calvin Klein, Tommy Hilfiger, 2(x)ist) jako hlavní bod reklamy a propagace prádla sex. Slipy se šijí ještě kratší, z neobvyklých látek, mají skvělý design, úžasné barvy a kombinace. Díky velkému výběru se prádlo stává módní záležitostí a nutností. Dnes můžeme koupit prádlo na sport, všední nošení, k milostným příležitostem, formující postavu, hřejivé, humorné, zdravotnické a také s dvojím účelem - např. s kapsičkou na kondom. A hlavně se rozdělila tématičnost střihů do několika základních pojmů.
Současná sexualizace spodního prádla začala kuriózní trend: nenosit vůbec žádné, tzv. chození naostro, REAL NAKED, ALMOUST NAKED. Střihově se vyvýjíme už méně. Ovšem co se týče materiálů a jejich zpracování, jde doba rapidně kupředu Tento trend jen zdůrazňuje, jak daleko se dostalo prádlo od jeho začátku jako hygienická pomůcka. Když se moderní člověk denně sprchuje či koupe, spodní prádlo je téměř nepotřebné. V otázce spodního prádla jako poslední bariéry k pohlavnímu styku, je pro některé osoby nepřítomnost spodního prádla účinným vzrušovacím prostředkem. Podle tradice nenosí Skoti pod kilt žádné prádlo. Čili v dnešní době si můžete zvolit takřka dokonalé spodní prádlo pánové. Otázkou jen zůstává, zdali víte, jaké prádlo to je.