Z časopisu Autoojetiny:
Turbo jako žádné jiné!
Motor měl svou nenápadnou premiéru na jaře 1989 v typu Audi 200 Turbo 20V (162kW), později se dostal ještě do kupé S2, i do dosluhujícího hranatého kupé přezdívaného "Urquattro". Jak název napovídá, pětiválci byla implantována čtyřventilová hlava válců s kombinovaným řemeno-řetězovým pohonem vačkových hřídelů, moderní řízaní motoru Bosch Motronik a vodou chlazené turbo KKK K24. Již zmíněný typ 200 předváděl s tímto motorem nepředstavitelné divadlo. Razance nástupu turbodmychadla na hranici 2000 min-1 dodnes nemá obdoby a pravděpodobně by vyděsila i milovníka "čipovaných" turbodieselů. Ohromující dynamiku potvrdily i dobové testy zahraničních redakcí, kde typ 200 Turbo 20V urazil 4OO metrů s pevným startem dokonce o desetinu sekundy rychleji než Ferrari 328 GTS nebo "dvouturbový" Nissan 300ZX, své přímé konkurenty BMW 535i a Mercedes 300E-24 pak doslova deklasoval, o pružné akceleraci ny vyšší stupně ani nemluvě.
Tak tento motor se právě dostal do zmíněného typu S4 (zde169kW), s tím rozdílem, že měl navíc ještě samostatné zapalovací cívky a elektronicky řízený obtokový ventil turba, který díky overboostu zabezpečil ještě urputnější nástup přeplňování v nízkých otáčkách. Točivý moment nyní vrcholí hodnotou 350 N.m. (o 41 více), přičemž mezi hodnotami 1000 až 2000min-1 má jeho křivka podobu východní stěny Matterhornu. Náporu síly v nízkých otáčkách musela být přizpůsobena i převodovka, která byla buď zvlášt posílená pětistupňová nebo lákavá šestistupňová, použitá již u špičkového Audi V8. Prestože byl typ S4 o něco výkonnější než předchozí 200, zásluhou zvýšené hmotnosti byla dynamika přibližně stejná. Tedy nadále enormní.